18 Haziran 2010 Cuma

Enfessss Mayalı Poğaça



Malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı ılık su
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta (akı içine,sarısı dışına)
  • 1 paket maya (yaş veya kuru-ben kuru kullandım)
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 5,5 su bardağı)
Yapılışı:  2 su bardağı unu kaba alıp ortasına mayayı koyun.Üzerine ılık sütü ekleyip mayayı eritin.Sonra sırasıyla ılık su, yağ, yumurta, şeker, tuz ekleyip yumuşak bir hamur elde edin. Bekletmeden hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler yapıp arzuya göre iç malzemesini koyun. 200 C fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin.Fırından çıkar çıkmaz üzerine biraz su serpin ve 5 dk. sonra üzerini bezle kapatın. afiyet olsun...

Ben bu tarifi meleginmarifetleri.blogspot.com dan almıştım.Denemenizi şiddetle tavsiye ederim..:)

Tarifin esas sahibi:

2 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım tariflerimi beğenmene çok sevindim.
Sevgiler...

marifetsende dedi ki...

ne demek!saygilar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...